کارگاههای آموزشی روزهای دوشنبه؛ وادی یازدهم و تأثیر آن روی من
سه شنبه 30 تیر 1394 ساعت 12:22 | نوشته ‌شده به دست استاد معین | ( نظرات )

جلسه گذشته هفتمین جلسه از دوره چهاردهم سری کارگاه های آموزشی کنگره 60، روزهای دوشنبه در شعبه استاد معین، به استادی مسافر  یوسف خانمحمدی و نگهبانی موقت مسافر مجید و دبیری مسافر احسان، با دستور جلسه: "وادی یازدهم و تأثیر آن روی من" در تاریخ 94/4/29 راس ساعت 17:00 آغار به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد

وادی یازدهم آنقدر گسترده است که در یک جلسه ی 10 الی 15 دقیقه ای نمی توان در خصوص اش حق مطلب را ادا نمود. اما سعی می کنم به اختصار از بخشهای مختلف آن علی الخصوص آن بخشی که تأثیر مستقیمی بروی خودم داشته صحبت کنم.

در این وادی نیروی منفی و چگونگی کارکرد آن به ما شناسانده می شود. همچنین در مورد شناخت انسان سخن رانده می شود و اینکه دارای چه ضعف هایی است و چگونه به سمت ضد ارزشها گرایش پیدا می کند.

ابلیس زمانی که از فرمان سرپیچی می کند و مهلت می خواهد تا برتری اش را به انسان ثابت کند، نیروهایش را جمع آوری کرده و سعی می کند تا انسان را از سیر صعودی اش منحرف کند. و برای اینکار از مهمترین ویژگی انسان یعنی اختیار استفاده یا بهتر بگوییم سوء استفاده می کند.

چون این اختیار در کائنات و از طرف قدرت مطلق محترم شمرده شده است، تنها می شود از طریق القاء و الهام در کارکرد آن اختلال ایجاد کرد و به این طریق انسان را به سمت رزایل دعوت کرد و برای این منظور نیز باید از مادیات سود جست. چون علی رغم اینکه به انسان هشدار داده شده است که اگر مادیات بر تو مستولی شود، پیروزی شر بر تو حتمی است، اما چه بسیار کسانی که با داشتن رفاه مادی و امکانات فراوان باز هم در بند مادیات قرار دارند و از این دام به دامان ابلیس در می افتند.

اینان کسانی هستند که برای به دست آوردن آنچه مربوط به این جهان مادی است از هیچ کاری روی گردان نیستند. خواه طلب پول یا رفاه باشد، خواه لذتی زود گذر که با مواد مخدر به آن دست پیدا می کنند و در این راه از نفس اماره پیروی می کنند.البته در مقابل نیز کسانی هستند که حتی با خوردن نان خشک راضی نمی شوند که برای رسیدن به هر چیز از هر راهی استفاده کنند. اینان همانهایی هستند که بر مادیات سوار هستند.در هر دو گروه مذکور (فرقی نمی کند) فرد می تواند توانگر هم باشد یا خیر. این نوع نگاه و عمل اوست که تعیین می کند که بر مادیات سوار است یا برعکس.

تنها رها رهایی از ضد ارزشها و آن خروج از ظلمت، پیروی از قوانین الهی و انجام کارهای صحیحی است که توسط نیروی منفی مخدوش نشده اند. زیرا اعمال شیطانی با پوشیدن لباس تقوا در ذهن، تصویری ظاهراً درست را تشکیل می دهند. بطور مثال فردی برای بدست آوردن مبلغی بیش از حق قانونی خودش حاضر به دروغ گویی و استفاده از راه های نادرست می شود، با این تصور که من قسمتی از این پول را به نیازمندان کمک می کنم! و این خودش ریا و تظاهر نیز هست.

خروج از بندهای شیطانی سخت است. یعنی انجام کار صحیح همواره مشکل است. بقول معروف پیاده شدن از اسب همانقدر مشکل است که سوار شدن بر آن. مثالش همین مواد مخدر است که در ابتدا هیچکس به قصد اعتیاد استفاده نمی کند و برایش سخت است که او را معتاد بدانند، ولی وقتی فهمید که در این دام اسیر شده است، خروج از آن نیز برایش دشوار خواهد بود.

در انتها استاد فرمودند:

البته انجام کار خوب دارای لذتی است پایدار. درست است که کار ضد ارزشی نیز دارای لذت است و آنکس که مثلاً مواد می کشد از آن لذت هم می برد، ولی این حال ظاهراً خوب، پایدار نیست و به مرور زمان جایش را به حالی بد و شرایط جسمی و روحی ناگوار می دهد ولی در مقابل آنکس که در مسیر درمان قرار می گیرد روز به روز با حالی خوش و لذتی غیر قابل توصیف مواجه است که چیزی جایگزین اش نخواهد شد.


تهیه و تنظیم: سهیل میرعزیزی

Print Friendly Version of this pageپرینت مطلب داغ کن - کلوب دات کام Share
مرتبط با: گزارش جلسات روزهای دوشنبه،


می توانید دیدگاه خود را بنویسید
 
درباره ما ...
دریافت نشریات و فایل های صوتی ...
دریافت کتاب «عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر» نویسنده: مهندس حسین دژاكام دانلود نوشتارها و فایلهای صوتی کنگره 60 در قالب فایل Mp3 و PDF
اشعار شاعران کنگره 60
اشعار شاعران کنگره 60
مسافران و همسفران محترم کنگره 60 می توانند اشعار خود را به ایمیل: adezhakam@gmail.com برای آقای امین دژاکام ارسال کنند.
آمار سایت ...
• تعداد مطالب:
• تعداد نویسندگان:
• آخرین بروز رسانی:
• بازدید امروز:
• بازدید دیروز:
• بازدید این ماه:
• بازدید ماه قبل:
• بازدید کل:
• آخرین بازدید:

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات